On participatory systems modeling to build adaptive capacity with resource users in developing countries
Termin |
Montag, 29. November 2021, 10.30 - 12.00 Uhr |
---|---|
Veranstaltungsart | Vorlesung/Vortrag |
Einrichtung | Philosophische Fakultät III |
Veranstalter | Institut für Pädagogik, Arbeitsbereich Pädagogische Psychologie |
Veranstaltungsort | Online |
Straße | Franckeplatz 1 (Haus 5) |
PLZ/Ort | 06099 Halle (Saale) |
Ansprechpartner | Dr. Inka Hähnlein |
---|---|
Telefon | +49 345-23853 |
inka.haehnlein@paedagogik.uni-halle.de |
Beschreibung
Dem Arbeitsbereich Pädagogische Psychologie (Prof. Pablo Pirnay-Dummer) lädt Prof. Dr. Birgit Kopainsky (University of Bergen, Norwegen) als Gastreferentin für das Forschungskolloquium Pädagogische Psychologie ein. Sie spricht am 29. November zum Thema: "On participatory systems modeling to build adaptive capacity with resource users in developing countries".
Inhalte des Gastvortrags: Participatory modeling is a potentially high?impact approach for catalyzing fundamental sustainability transformations. In this presentation, I discuss how participatory modeling can be adapted to resource users at the community level with low formal educational background. I also test if participation in a participatory modeling exercise increases participants' agency in different sustainability contexts. Converging expectations suggest that participatory modeling could contribute to making collective solutions and institutionalized agreements more likely.
Webseite | https://paedagogik.uni-halle.de/arbeitsbereich/psycho-erz/ |
---|
Hinweise
Zugang zur wöchentlichen Online-Veranstaltung erhalten Sie über den StudIP-Kurs "Forschungskolloquium Pädagogische Psychologie" (mit Klick auf den Reiter Meetings):
https://studip.uni-halle.de/dispatch.php/course/details?sem_id=51cdcd8a0f03219886f69f634347b142